Wikia

''Bismut'' is een 22 minuten special de 20e en 21e aflevering van het 3e seizoen van Steven Universe.

Promo zin

Een object uit het verleden van stenen wordt ontdekt in de manen van Leeuwtje.

Het verhaal

Steven, Granaat, Amethist en Parel zijn spelletjes aan het spelen op de tv. Leeuwtje maakt bijna een T-shirt kapot, en Steven besluit om het in Leeuwtje's manen op te bergen. Hij gooit de T-shirt over de boom en opeens breekt de tak door, en valt Steven op een gebubbeld object. Hij komt buiten de manen en springt snel naar binnen om het weer te bubbelen. Helaas is hij te laat en het object blijkt een steen te zijn, en neemt vorm. Steven kijkt verbaast en gaat snel Leeuwtje's manen uit. Hij zegt tegen de Edelstenen dat er een steen binnen is. De Edelstenen vragen hoe zij eruit ziet, en Steven zegt hoe zij eruit ziet. Granaat en Parel zijn verbaast en denken dat zij de steen kennen. Ze vragen Steven om haar eruit te laten. Steven gaat de manen weer in en ziet de steen, en neemt haar mee uit de manen. Granaat en Parel zijn verbaast, en vertellen dat de steen die in de manen zat Bismut heet. Parel en Granaat zijn helemaal blij om haar weer te zien. Steven en Amethist daarin tegen weten niet wie Bismut is. Granaat legt uit dat Bismut een officiële Edelsteen is. Bismut kijkt naar Amethist een heet haar welkom bij de Edelstenen, en zegt dat ze altijd nog wat Amethisten kan gebruiken. Daarna kijkt ze naar Steven, en vraagt zich af wie hij is. Steven verteld hoe hij haar uit de manen van Leeuwtje heeft gehaald. Parel verteld dat Roos Bismut uit het oog verloor. Bismut vraagt dan waar Roos is. Steven verteld dat hij de steen van Roos heeft.

Bismut vindt dat er heel veel is veranderd in de tijd, en vraagt haar af waar de rest van alle Edelstenen zijn. De stenen warpen naar het Edelsteen Oorlogsveld, en vertellen dat Bismut al 5300 jaar niet actief was. Bismut ziet dat er veel Edelstenen ten onder zijn gegaan. De andere stenen vertellen dan dat de Edelsteen Thuisplaneet nog steeds een oog heeft op de planeet Aarde. Bismut wilt daarom wraak nemen. Granaat en Parel vertellen dan dat de Thuisplaneet met veel meer stenen zijn en betere technologieën. Bismut besluit om naar de Smidsen te gaan.

Eenmaal bij de Smidsen doet Bismut een geheime deur open. Daar zien de stenen een wapen makerij. Bismut neemt een lava bad en begint daarna met het maken van een stel wapens. Ze geeft er een paar aan Granaat, Amethist en Parel.

De stenen gaan weer terug naar de Tempel om buiten te trainen. Bismut vraagt of Steven ook mee doet. Maar hij ziet veel geweld en zegt dat De Edelstenen tegenwoordig ook andere dingen doen. Ze gaan verschillende activiteiten doen zoals TV kijken, Pizza's bakken en kaarten. Later zijn Bismut en Steven alleen en verteld Bismut dat Steven veel beter is dan Roos Kwarts. Ze verteld dat hij ook een beter wapen verdient. Bismut besluit om Steven mee te nemen naar de Kracht.

Ze gaan weer naar binnen en Bismut maakt een wapen voor Steven, en laat zien hoe hij het moet gebruiken. Ze maakt een breekpunt. Bismut verteld dat Steven met het wapen een steen in een keer kan laten breken. Maar Steven verteld dat stenen dan nooit meer terug komen, en dat vind hij niet kunnen. Bismut verteld dat Roos Kwarts precies hetzelfde zei, en dat ze daarom haar bubbelde. Ze denkt dat Steven Roos Kwarts is en wilt wraak nemen, en begint Steven aan te vallen. Bismut probeert Steven te breken met het breekpunt, maar Steven weet haar tegen te houden, door Roos haar zwaard door Bismut te steken. Ze zegt dat Steven haar meteen had moeten breken, en Steven verteld dat hij alles aan de stenen gaat vertellen. Bismut zegt dan dat Steven beter is dan Roos Kwarts, en verlaat haar vorm. Steven bubbelt haar en gaat naar de tempel.

Granaat, Amethist en Parel zijn in de tempel, en Steven komt via de warpstraal binnen. Ze kijken verbaast omdat Steven Bismut heeft gebubbeld. Ze laten haar gebubbeld en brengen haar naar de Kelder. Steven kijkt buiten en Granaat, Amethist en Parel komen bij hem kijken, en stellen hem gerust.

Kenmerken

Personages

Objecten

  • Roos' Zwaard
  • Schede van Roos
  • Het Breekpunt
  • Granaats stekelige knokkel versterker (debuut)
  • Parels Drietand (debuut)
  • Amethists stekelige zweep hangers (debuut)

Locaties

Muziek

Liedjes

  • geen

Instrumentale liedjes