Wikia

''De Bende van Uiknul'' is de 7e aflevering van het 4e seizoen van Steven Universe.

Promo Zin

Steven ontdekt de geheime vrienden van Uiknul.

Het Verhaal

Steven en Uiknul zijn bij Steven thuis lekker aan het spelen, en als Uiknuls vader thuiskomt, moet hij gaan. Steven zegt als Uiknul weg is dat Uiknul geen vrienden heeft, maar wel hijzelf. Die dag daarna komt Uiknul weer en neemt Steven mee. Ze rennen door Beach City richting het bos.

Als ze aankomen fluit Uiknul, en er komen een paar kinderen met maskers, die Steven omsingelen. Ze doen hun maskers af en het blijkt dat het de vrienden zijn van Uiknul. Ze gaan van alles doen. Eerst maken ze een autootje, en later gaan ze zich verkleden als een grote man. Ze stapelen zich op elkaar en Steven gaat bovenop. Wanneer ze Suitcase Sam zien doen ze de jas open, en maken ze een foto van de schrikkende Suitcase Sam. Ze doen ook een beestjes wedstrijd, en Steven wint. Hij moet van de vreemde kinderen het beestje vermoorden, maar dat doet hij niet. Steven gaat dan naar huis.

De volgende dag komt Uiknul weer langs, maar Steven zegt dat hij moet gaan naar zijn vrienden. Uiknul wordt verdrietig en gaat richting het bos, maar Steven achtervolgt hem. Wanneer ze in het bos zijn, willen de vier vreemde kinderen vertrekken. Ze gaan altijd naar het bos als het zomer is, en het wordt bijna herfst. Ze vertrekken, en Uiknul vindt het jammer. Maar Steven zegt dat Uiknul nog hem heeft, en geeft hem een knuffel.

Kenmerken

Personages

  • Steven
  • Uiknul
  • Granaat (foto)
  • Meneer Frietmans (foto)
  • Zure Room (foto)
  • Parel (geschilderd)
  • Roos Kwarts (geschilderd)
  • Connie Maheswaren (genoemd)
  • Geelstaart (niet praten)
  • Vidalia (niet praten)
  • Suitcase Sam (niet praten)
  • Garbanzo (debuut)
  • Pinto (debuut)
  • Squash (debuut)
  • Soep (debuut)
  • Peejee Frietmans (genoemd)
  • Lars (genoemd)
  • Bill Depey (genoemd)
  • Barbara Miller (genoemd)

Objecten

  • CHAAAPS BBQ special
  • Steven's Telefoon
  • Yummy Appelsap
  • Hynes Ketchup

Locaties

  • Beach City
  • Edelsteen Tempel
  • Strand Huis
  • Bos

Muziek

Liedjes

  • Geen

Instrumentale Liedjes

  • TBA

Clips

Steven Universe - Onion is Hungry for Power! - Cartoon Network