Wikia

De Edelstenen, ook bekend als Rebellen, zijn een groep Stenen gevestigd door Rozen Kwarts, die de Aarde beschermen. De titel als ''Edelstenen'' onderscheidt ze van de Thuisplaneet Stenen.

Leden

  • Granaat: De leider van de groep en een fusie die een paar pantserhandschoenen heeft, en later ook met bronzen knokkels erbij. Ze sloot zich aan bij de Edelstenen, nadat ze besloten heeft gefuseerd te blijven en Rozen Kwarts had ontmoet. Ze is de ruziemaker in de groep, en gebruikt haar handschoenen om te vechten.
    • Robijn: Een kort gehumeurde steen die de helft van Granaat maakt. Ze bezit een kastanjebruine pantserhandschoen. Ze was een Thuisplaneet Steen met een lage rang als soldaat. Robijn hoorde vernietigd te worden nadat ze fuseerde met Saffier, maar werd gered door haar, en strandde op Aarde. Ze sloot zich aan bij de Edelstenen nadat ze had besloten om gefuseerd te blijven als Granaat.
    • Saffier: Een kalme steen, die de andere helft van Granaat vormt. Haar wapens behalve haar toekomst visie, is nog niet gezien. Ze was een lid van Blauwe Diamants hof, maar was overgelopen om Robijn te beschermen en werd lid van de Edelstenen nadat ze besloot om gefuseerd te blijven als Granaat.
  • Amethist: Een zorgeloos lid van de groep die een zweep bezit met een tot drie staarten, en ochtend sterren op het einde. Anders als de andere Edelstenen (behalve Steven, die ook van Aarde komt), was Amethist gemaakt op Aarde, in de Kraamkamer.
  • Parel: De intelligente en nauwkeurige lid van de groep die een speer bezit. Zij en Roos waren de eerste leden van de groep.
  • Steven Universe: Een half mens en de jongste lid van de groep die genezend speeksel heeft, en een roze schild en bubbel kan oproepen. Hij is de zoon van Rozen Kwarts, de oprichter van de Edelstenen. Zij gaf haar vorm op, om Steven geboren te laten worden. Nadat hij opgroeide met zijn vader, begon hij met de Edelstenen te leven als een lid in zijn jongere jaren.
  • Peridoot: De nieuwsgierige en koppige in de groep. Ze is een geboren technicus en een gecertificeerde oppas. Ze was ooit een vijant van de Edelstenen, maar werd officieel geaccepteerd in de groep, nadat ze Gele Diamants orders niet opvolgde in ''Bericht Ontvangen''. Anders als de andere Edelstenen, leeft Peridoot niet in de temel, maar in de Schuur. Vanwege haar natuurlijk geboren vaardigheid in techniek en construeren, wordt zij beschouwd als technicus en ingenieur, net zoals Parel.
  • Bismut: Een wapensmid van de Edelstenen uit het Rebellen tijdperk, die recent bekend is geworden. Roos liet haar zien dat ze kon worden wat ze maar wilde, maar wanneer dat stenen verbrijzelen bevatte, poefde Roos haar en bubbelde haar. Op dit moment is ze gebubbeld in Granaats Kamer, nadat ze gevochten heeft met Steven over het zelfde onderwerp.
  • Connie Maheswaren: Stevens menselijke vriend en bondgenoot. Connie oefent met de kunst van zwaardvechten (sinds ''Eed op het Zwaard''), omdat ze Steven wilt helpen, om hem te beschermen. In ''Rocknaldo'' heeft Steven vastgezet dat ze een plaats heeft als lid in de groep.