Wikia

Fluoriet is een grote fusie van zes onbekende Stenen . Ze verblijft momenteel in een verlaten Kraamkamer op de Thuisplaneet onder andere defecte of abnormale Stenen . Ze maakte haar debuut in "Off Colors".

Uiterlijk

Fluoriet is de fusie met de stenen zo ver in de show. Ze is erg lang en haar lichaam heeft een rups vorm. Ze heeft een grote neus en vier ogen.

Persoonlijkheid

Fluoriet is erg wijs, slim en lief. Omdat ze uit veel stenen bestaat, praat ze langzaam.

Vaardigheden

Fusie: De stenen waaruit ze bestaat blijken goed te kunnen fuseren.

Edelsteen Informatie

  • Steven Universe Dutch Wikia Fluoriet Edelsteen Informatie

    Een echte fluoriet

    De namen fluoriet en vloeispaat zijn afgeleid van het Latijnse fluere, dat betekent "stromen, vloeien".

Ook de naam van het elementfluor is ervan afgeleid. Het verschijnsel fluorescentie is voor het eerst bij fluoriet bestudeerd en is hiernaar genoemd. Het mineraal moet niet verward worden met veldspaat, dat een tectosilicaat is.

  • In zuivere vorm is het kleurloos, maar afhankelijk van de sporenelementen (veelal transitiemetalen) die het bevat kan het verschillende kleuren hebben. Sommige specimina zijn amethistachtig, andere groen, geel of blauw en soms zelfs rood. De gemiddelde dichtheid van fluoriet is 3,13 en de hardheid is 4, daar fluoriet het typemineraal voor die hardheid is.
Stenen Beschrijving
Fluoriet Edelsteen Steven Universe Dutch Wikia
Er zitten zes onbekende stenen op Fluoriet.